۹ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

دردسر‌های ورود خودروهای لوکس به کشور

اینجا تهران است، پایتختی که این روز‌ها خیابان‌هایش جولانگاه خودروهای اشرافی است که در سراسر دنیا تولید می‌شود. حتی تعرفه‌های بالای وارداتی و هزینه‌های سرسام آور نگهداری خودروهایی که به اصطلاح لوکس لقب می‌گیرند نیز باعث نشده است تا پورشه، مازراتی، بی‌ام و z۴ و حتی بوگاتی ویرون وارد ایران نشوند و در بزرگراه‌های پایتخت خودنمایی نکنند.  

این در حالی است که تا چند سال پیش تهران پر بود از خودروهای ساخت تولید داخل و مردم اکثرا خودروهای شیک و مدل بالا را یا به صورت پلاک گذر موقت می‌دیدند یا در سریال‌های خارجی و غربی. شاید در آن سال‌ها کسی فکر نمی‌کرد روزی بیاید که تهران و خیابان‌هایش نمایشگاه پورشه و مازراتی یا دیگر لوکس‌های جهان شوداما با راه اندازی نمایندگی رسمی بی‌ام و در سال ۸۴ و واردات جدید‌ترین مدل‌های این خودروی محبوب و البته نیمه لوکس و لوکس به کشور همه نگاه‌ها ناگهان تغییر کرد.  



بعد از آن درسال ۸۷ خبر ورود برند لکسوس، در سال ۸۸ خبر آغاز واردات محصولات پورشه و در سال ۸۹ رونمایی از محصولات جدید شرکت رنو و سانگ یا نگ در ایران، همگی اخبار مسرت بخشی برای مشتریان خودرو در کشوری بودند که مطرح ترین خودروسازانش، محصولی را پس از دو دهه تولید به بهانه تغییر مدل روکش صندلی یا شکل چراغ با نامی جدید به مشتری می‌فروشند و هیچ تغییری در طرح و مدل‌ها در طی سال‌ها ایجاد نمی‌شود!  

این روها دیگر مردم نمی‌پرسند مگر می‌شود این خودرو‌ها وارد کشور شوند. سوال این روزهای افکار عمومی این است که خودرویی مانند بوگاتی ویرون  که تا به ایران برسد ۶ میلیاردی می‌شود را چه کسانی خریداری می‌کنند و آیا این خودرو‌ها برای مردم عادی در خیابان‌های پر هرج و مرج کلانشهری مانند تهران خطر زا هست یا خیر؟  

در هر حال این روز‌ها، صدای ساییده‌شدن لاستیک‌ها و آسفالت، صدای ناهنجار موتور، بوی لنت ترمز و دود فراوانی که از ماشین بلند می‌شود، نگاه‌ها را در اتوبون‌ها و بزرگراه‌های پایتخت به خود جلب می‌کند و ظاهر متفاوت این خودرو‌ها آنقدر چشم نواز است که گاهی هوش از سر راننده جوان در خودرویی معمولی ببرد و منجر به یک برخورد فیزیکی و تصادف شود.  

این در حالی است که نمی‌توان از ویراژ دادن و لایی کشیدن‌های خطرناک رانندگان این خودرو‌ها که گاهی به نظر می‌رسد آنقدر پول دارند که حتی جان انسان‌ها نیز برای آن‌ها بی‌ارزش شده است، ساده گذشت.  

به این ترتیب است که احتمال تصادف مثلا یک پراید با پورشه، بی‌ام و، لکسوس یا مازراتی زیاد‌تر از قبل می‌شود و اصلا بعید نیست چنین اتفاقی بیافتد که مثلا یک راننده پراید یا ۲۰۶ از پشت با یک خودروی لوکس و گرانقیمت تصادف کند و به عنوان مثال چراغ جلوی این خودرو‌ها بشکند و از بد حادثه مقصر راننده پراید یا ۲۰۶ باشد.  

چراغ جلوی مازراتی به تنهایی ۱۶میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر چراغ جلوی بی‌ام و ایکس ۶ به همراه متعلقات بیش از ۱۲میلیون تومان هزینه برمی دارد. برای تعویض چراغ جلوی بنز اس ۵۰۰ ، حدود ۱۰میلیون تومان باید هزینه کرد. تعویض چراغ جلوی پورشه پانامرا نیز ۸ تا ۱۰ میلیون بسته به نوع چراغ هزینه برمی دارد. قیمت چراغ جلوی خودرو لکسوس نیزحدود ۶ میلیون تومان است و همه این‌ها در حالی است که راننده نگون بخت شانس بیاورد و تنها یک چراغ از خودروهای لوکس این چنینی آسیب ببیند و بدنه و سایر موارد دچار ایراد نشود! 

نقش بیمه شخص ثالث در تصادف با خودروهای لوکس 

در این میان اما اولین جرقه ذهن راننده خودرو پراید یا ۲۰۶، بیمه شخص ثالث است اما ماجرا درست از آنجایی آغاز می‌شود که وقتی دو طرف به شرکت بیمه مراجعه می‌کنند و تازه مقصر درمی یابد که هر کوپن بیمه نامه شخص ثالث حداکثر سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و در صورت داشتن الحاقیه، پنج میلیون تومان سقف برای پرداخت خسارت دارد و بنابراین باقیمانده مبلغ که معمولا هنگفت و‌گاه به اندازه یا حتی بیشتر از قیمت کل خودروی مقصر است، باید از سوی وی پرداخت شود. اینجاست که مقصر باید خودرویش را به عنوان غرامت به دارنده خودروی لوکس تقدیم کند و گاهی هم چیزی از جیب بدهد.  

یک کار‌شناس یکی ازبیمه‌های معتبرکشور در باره نرخ بیمه شخص ثالث در سال ۹۴ با حداقل نرخ به خبرنگار فردامی‌گوید: برای یک پراید مدل ۹۰ با ۳ سال تخفیف باید۷۱۹ هزار تومان پرداخت شود و این پرداختی تا خسارت ۵ و نیم میلیون تومان را ساپورت می‌کند.  

این کار‌شناس ادامه می‌دهد: برای این خودرو بدون تخفیف باید حدود ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان پرداخت شود که تا سقف‌‌ همان ۵ و نیم میلیون را جواب می‌دهد و برای بیمه کردن با سقف بیشتر باید برای ۱۰ میلیون پرداخت خسارت نزدیک به ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای همان پراید البته با تخفیف پرداخت شود.  

او در خصوص تکلیف خودرو‌های معمولی که با خودروهای لوکس تصادف می‌کنند و باید خسارت هنگفت بدهند، تاکید می‌کند: راه حل تنها در افزایش سقف بیمه شخص ثالث است و راه دیگری جز آن وجود ندارد.  

این در حالی است که وضعیت اقتصادی مردم در شرایط امروز، با توجه به گرانی‌ها و نخواندن دخل و خرج طبقه متوسط با هم، معمولا به یک راننده پراید اجازه نمی‌دهد که بتواند سقف بیمه خود را تا پرداخت خسارت مثلا ۲۰ میلیونی بالا ببرد و این در حالی است که امکان تصادف در هر شرایطی وجود دارد.  

در صورت تصادف با خودروی لوکس قانون چه می‌گوید؟  

در این میان یک کار‌شناس حقوقی به خبرنگار فردا می‌گوید: خسارت خودروی آسیب دیده باید پرداخت شود.  

هادی آهن سازان، وکیل پایه یک دادگستری ادامه می‌دهد: در این میان بخشی از خسارت تصادف که مربوط به بیمه است را بیمه پرداخت می‌کند و خسارت زننده موظف است بر طبق قانون مابقی خسارت را پرداخت کند.نحوه کار به این صورت است که ابتدا خسارت باید توسط کارشناسان رسمی برآورد شود.کارشناسان بیمه هم برآورد خسارت می کنند و مبلغ غرامت را تا سقف بیمه مورد نظر که حداقل 5 و نیم میلیون تومان در سال جاری است می پردازند و پرداخت مابقی خسارت به عده شخصی است که خسارت را وارد کرده است.

آهن سازان تصریح می کند: اگر فرد مبلغ تعیین شده برای خسارت را قبول نداشته باشد و پرداخت نکند، شخص خسارت دیده مثلا صاخب پورشه، می تواند به دادگاه صالحه شکایت کند و کارشناسان دادگاه مجددا میزان خسارت به خودروی وی را بررسی می کنند و حکم به پرداخت خسارت می دهند و اینجاست که حکم توقیف اموال فرد خسارت زده می تواند صادر شود و اگر وی اموال در دسترسی داشته باشد، به عنوان خسارت توقیف می شود.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه می دهد: در صورتی که خسارت زننده اموال در دسترس نداشت و مثلا اموالش به اسم همسر یا مادرش بود بر طبق ماده 2 قانون محکومیت مالی، در خصوص محکومیت های مالی حکم جلب وی صادر می شود.

او در پایان در پاسخ به این که اگر خسارت زننده واقعا استطاعت پرداخت خسارت را نداشت تکلیف چیست می گوید: اگر چهارشاهد شهادت بدهند که خسارت زننده تنها مالش همین خودروی تصادفی است که با آن امرار معاش می کرده، قاضی برای او مبلغ خسارت را با توجه به درآمدش قسط بندی می کند.

در این میان است که شاید بتوان به نقش بیمه مرکزی به عنوان حامی توأم حقوق مردم و شرکت‌های بیمه اشاره کردو از این نهاد حاکمیتی خواست تا راه حلی برای این موضوع بیابد.  

محمدابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی ایران اما در این خصوص گفته: پوشش‌هایی که دارندگان خودرو برای بیمه شخص ثالث تهیه می‌کنند براساس آیین نامه ماده ۸ قانون شخص ثالث تعیین و در آن ذکر شده که پوشش مالی ۲. ۵ درصد مبلغ دیه است. یعنی برای تعیین ۲۰۰ میلیون تومان دیه مالی سقف پرداخت هر کوپن بیمه پنج میلیون تومان است. بر این اساس بابت این موضوع، حق بیمه تعیین شده و همه ملزم به خریداری آن هستند. اما‌‌ همان طور که افراد می‌توانند به جای ۲۰۰ میلیون تومان ۳۰۰ میلیون تومان سقف پرداخت دیه را افزایش دهند، برای پوشش مالی هم می‌توانند به جای پنج میلیون تومان از ۱۰ میلیون تومان استفاده کنند و حق بیمه آن را نیز بپردازند. اما این یک مساله اختیاری است و تحمیلی به افراد نیست که بخواهند این مازاد را حتما تهیه کنند.  

وی قدرت خرید مردم را در بحث بیمه کمرنگ دانسته و تصریح کرده: اکنون بحث قدرت مالی مطرح نیست، بحث این است که مردم حاضرند هزینه‌هایی مانند سیگار را تقبل کنند اما حاضر نیستند خودروی خود را بیمه کنند. فضای فرهنگی که ما درست کردیم این گونه است که خودرو تهیه شود اما بیمه‌ای برای آن در نظر گرفته نشود. ما به شرکت‌های بیمه فشار زیادی می‌آوریم و همین کار باعث می‌شود تا آن‌ها ورشکسته شوند تا افرادی را که ریسکشان بالاست و سالانه پنج بار تصادف می‌کنند پوشش مالی دهند.  
 
امین اضافه کرده: هر کسی که خودرو خریداری می‌کند باید بیمه کافی و متناسب را هم در نظر داشته باشد. هر کسی هزینه آن چیزی را که استفاده می‌کند باید بپردازد. بیمه هم یکی از هزینه‌های خودرو است که از سوی صاحب آن باید پرداخت شود. اگر ما با این استدلال که مردم قدرت خرید ندارند بخواهیم جلو برویم باید گفت کسی که قدرت خرید ندارد نباید خودرو تهیه کند که با موضوع بیمه مشکلی نداشته باشد. به هرحال هر هزینه‌ای را که ایجاد می‌شود یک کسی باید بپردازد. یا بیمه گذار یا بیمه گر یا دولت که این هزینه اکنون توسط بیمه گر پرداخت می‌شود.  

با این تفاسیر می‌توان گفت جولان خودروهای چند صد میلیونی و میلیاردی در خیابان‌های تهران نه تنها جز آلودگی صوتی و بصری نفعی برای مردم عادی ندارد بلکه امکان ایجاد ضرر و زیان غیر قابل جبران نیز برای مردم ایجاد می‌کند. با این حال نمی‌توان به پولدار‌ها هم اجازه سوار شدن به این خودرو‌ها را نداد و به نظر می‌رسد این مسئولین هستند که باید راهکاری قانونی برای این مساله بیاندیشند.

  • مهران
  • يكشنبه ۳۰ آبان ۹۵

آپشن های بی مصرف خودرو های لوکس

برترین ها: وقتی شرکت خودروسازی بنتلی یک ساعت مکانیکی برای داشبورد خودروی SUV جدید بنتایگا 2017 خود با آپشن قیمت حدود 170 هزار دلار ارائه کرد، توجه بسیاری از علاقه مندان به ماشین را به خود جلب کرد. ما آپشن های گران قیمت تری را هم دیده ایم که اکثراً بر روی خودروهای مسابقه ای در محدوده بیش از یک میلیون دلار هستند، اما بر روی این خودور چرا؟ این یک ساعت است و از نوع مکانیکی آن.
 
مطمئناً از نوع با کیفیت آن نیز در بازار وجود دارد، اما وظیفه آن فقط اعلام زمان است و دقت آن از یک گوشی هوشمند کمتر است. و آن در وسیله نقلیه ای با قیمت پایه 232 هزار دلار قرار دارد، بنابراین این ساعت قیمت آن را چندین برابر می کند.

 
15 مورد از اسراف کارانه ترین آپشن های خودروهای مختلف(مرتضایی) 

پس این یک اسراف محسوب می شود. این یک آپشن برجسته است، اما روش های زیادی برای هزینه کردن پول غیر از هزینه آن برای یک آپشن اختیاری که در واقع به درد هیچ کس نمی خورد وجود دارد. ما فهرستی از آپشن های اسرافی را از پیشنهادات عادی خودروسازان جمع آوری کرده ایم، مواردی که در فرم های سفارش استاندارد و شرایط انتخابی آنلاین خودروها قرار داده می شوند. افراد واقعاً ثروتمند برای داشتن خودروهای سفارشی هزینه بیشتری می کنند. اکثر سازندگان خودروهای لوکس خواسته های این افراد را برآورده می کنند.
  • مهران
  • پنجشنبه ۲۷ آبان ۹۵

خودروهای بدون راننده ی فورد

فورد موتور قصد دارد  تا سال ۲۰۲۱, خودروهای بدون راننده و بدون فرمان و پدال را وارد جاده ها کند. این خودرو در ابتدا برای خدمات مشترک تجاری در حوزه اتومبیل رانی مورد استفاده  قرار می گیرد و پس از آن نیز در اختیار مشتریان قرا می گیرد  .

البته روش فورد برای تولید این دسته از اتومبیل های بدون راننده, با روش اتخاذ شده  توسط مرسدس بنز و تسلا موتورمتفاوت است زیرا آنها به تدریج قابلیت های رانندگی اتوماتیکی و بدون  وجود راننده را به یک سری از اتومبیل های قدیمی اضافه می کنند. در عوض فورد روشی مانند روش شرکت آلفابت را انتخاب کرده است که حرکت مستقیم به سمت  اتومبیل های خود ران است البته زمانی که این تکنولوژی تکمیل شد .

Jeremy Carlson یکی از تحلیلگران ارشد IHS  اعلام کرده است که  هیچ تولید کننده دیگری  را  سراغ  ندارد که  از این روشی که فورد استفاده کرده است، استفاده  کرده باشد.

همچنین کمپانی اتومبیل سازی فورد توانسته یک مدل فورد فیوژن خودران را در تاریکی مطلق با موفقیت آزمایش کند. این آزمایش در شرایطی صورت گرفته که نه چراغ های خودرو روشن بوده و نه مسیر از هیچگونه سیستم روشنایی برخوردار بوده است. تاریکی مسیر آزمایش به حدی بوده که دیدن خود ماشین نیز بدون دوربین های دید در شب میسر نبوده است. این محصول فورد توانست با متوسط سرعت ۶۰ مایل بر ساعت راهی پر پیچ و خم را طی کند.

LiDAR ها یا همان مسیریاب ها و هدایتگرهای اختصاصی فورد حالا می توانند تا شعاع ۲۰۰ متری اطراف خودرو را نقشه برداری کرده و مسیر را شناسایی کنند. این کار از طریق ارسال پالس های لیزری و ثبت تصاویر سه بعدی از محیط اطراف انجام می گیرد. این سیستم تصویربرداری در کنار دوربین های متعدد و نقشه های از پیش داده شده می تواند به راحتی موقعیت فعلی خودرو و مسیری که می بایست طی کند را معین نماید.

فورد به تازگی تعداد خودروهای بدون راننده اش را سه برابر کرده است. حالا حدود ۳۰ دستگاه فورد فیوژن خودران در حال تردد در خیابان های ایالت های کالیفرنیا، آریزونا و میشیگان هستند. بنابراین در حال حاضر این شرکت بزرگترین ناوگان خودروهای بدون راننده را در میان تمام خودروسازان دنیا دارا است.

سیستم مسیریابی لیزری LiDAR در طی رقابتی که موسسه دارپا در سال ۲۰۰۵ برگزار کرده بود متولد شد و از آن زمان تا کنون به طور مستمر از ابعاد و اندازه هایش کاسته و بر دقتش افزوده شده است.

  • مهران
  • يكشنبه ۲۳ آبان ۹۵

خودرو های برقی تسلا بازار را میگیرند ؟

در سه‌ماه چهارم سال جاری میلادی شرکت «تسلا» مجبور است تا برای رسیدن به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، حداقل 80 هزار دستگاه خودرو به بازار عرضه کند. این شرکت برنامه‌های دیگری مثل تولید انبوه خودروی سدان مدل 3 را برای ورود به بازار در سال 2017 میلادی، در کنار نیاز به تلاش برای رشد بیشتر کسب‌ و کار در بخش تولید دستگاه‌های ویژه ذخیره‌سازی انرژی در مقابل خود دارد. به گزارش آی‌تی‌ ایران، علاوه بر این، تسلا باید خرید «سولارسیتی» را به سرانجام برساند، میزان تولید باتری در کارخانه نوادا را افزایش دهد و به تولید خودروهای مدل اس و مدل ایکس سرعت ببخشد. همه این موارد به کنار، تسلا باید سیاست‌هایش را به نحوی تنظیم کند تا بتواند در بازار تولید خودروهای بدون راننده همچنان در کورس رقابت باقی بماند. بازاری که با حضور پررنگ اوبر، اتفاقا این روزها توجه زیادی را هم به خود جلب کرده است. در هفته جاری اوبر آزمایش ناوگان حمل و نقل خودرویی متشکل از خودروهای بدون راننده را در پیتسبورگ کلید زد. آزمایشی که اگرچه چندان هم بدون مشکل نبود اما نتایج تاثیرگذاری داشت که در نهایت ممکن است حتی روی آینده بازار حمل و نقل تاثیر بگذارند.

  • مهران
  • چهارشنبه ۱۹ آبان ۹۵

جانشین احتمالی پراید


یک اتوموبیل جدید به شرکت سایپا راه پیدا کرده است و هم اکنون پلاک تبلیغاتی سایپا بر روی آن نصب گردیده است نام این خودروی تازه وارد چانگان بنی می باشد این اتوموبیل یک خودروی هاچ بک است

این خودروی جدید هم دارای ظاهر بسیار خوبی می باشد و هم علاوه بر آن دارای امکانات رفاهی مناسبی است

ظاهر این خودرو یک اتوموبیل کوچک را نشان میدهد اما بر خلاف ظاهر درون خودرو فضای خیلی مناسبی را دارد که این خصوصیت از یژگی های خوب این خودرو می باشد

هنوز مشخص نشده که سایپا این خودرو را با کدام روش وارد بازار ایران می کند و آیا برنامه ای دارد تا قیمت آن کمتر از ۳۰ میلیون تومان باشد یا نه؟

  • مهران
  • شنبه ۱۵ آبان ۹۵

خودرو های بدون سرنشین با عابرین پیاده ارتباط برقرار میکنن !

یک شرکت سوئدی موفق به طراحی و ساخت خودروهای خودرانی شده که برای تعامل با عابران پیاده به آنها لبخند زده و اجازه عبور از خیابان را به آنها می‌دهد.


به گزارش ایسنا، افزایش استفاده از خودروهای خودران در شهرهای پر جمعیت، سبب کاهش ترافیک و همچنین ایمن‌تر شدن جاده‌ها می‌شود اما با این حال هنوز نحوه دقیق تعامل این خودروها با عابران پیاده به وضوح مشخص نیست.

به گفته تیم سازنده این خودروها در شرکت  Semcon، از هر 10 عابر پیاده، 8 نفر از آنها به هنگام عبور از خیابان‌ها و جاده‌های شلوغ با رانندگان خودروها ارتباط چشمی برقرار کرده و از تصمیم راننده برای حرکت یا توقف مطلع می‌شوند اما مشکل زمانی آغاز می‌شود که خودرو فاقد راننده باشد و عابران پیاده درکی از عملکرد و تصمیم آن نداشته باشند.

  • مهران
  • پنجشنبه ۱۳ آبان ۹۵

رقابت فراری و تسلا . چه کسی پیروز است ؟

 

رقابت تسلا و فراری در انتخاب برترین موتورهای 2016

 
هرساله بیش از 63 داور از 30 کشور، بهترین موتورهای تولید انبوه خودروها را در دسته بندی های مشخصی انتخاب می کنند. این جشنواره اساسا توسط کارشناسان خودرو و ژورنالیست های صاحب نام در زمینه های فنی داوری می شود و از این رو معمولا شانس موفقیت موتورهای اسپرت و قدرتمند کلاسیک بیش از موتورهای هیبریدی و اقتصادی است.
امسال اما با درخشش تسلا در زمینه ساخت خودروهای اسپرت و تغییر رویه فراری به سمت استفاده از موتورهای توربو در محصولات خود، شاهد رقابت متفاوتی بین سازندگان کلاسیک خودروهای اسپرت و نمایندگان آینده صنعت خودروسازی بودیم.
در عین حال، پیشرانه های کم حجم 2 یا 3 سیلندر نیز در چند سال اخیر مورد توجه تیم داوری قرار گرفته اند و حتی شاهد کسب جوایز متعدد توسط موتور 3 سیلندر فوق العاده فورد با حجم تنها 1.0 لیتری و نمونه 2 سیلندر ساخت فیات نیز بوده ایم، اما رقابت امسال به نحو متفاوتی پیش رفت و پس از چند سال وقفه، بار دیگر جایزه برتر به یک موتور قدرتمند از قلب مارانللو رسید.
  • مهران
  • دوشنبه ۱۰ آبان ۹۵

سریعترین خودروی جهان

ابرخودروی Venom GT‌ با حداکثر سرعت 447 کیلومتر در ساعت، عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد.

فرودگاه لمور در مرکز کالیفرنیا به دلیل دارا بودن طولانی ترین باند فرودگاهی در آمریکای شمالی برای تست سرعت ابر خودروی Venom GT‌ انتخاب شد.

با وجود رکوردشکنی بوگاتی ویرون با سرعت 430.9 کیلومتر در ساعت، سرعت نهایی خودرو Venom GT‌ 447.3 کیلومتر در ساعت اعلام شده است که بدلیل مسیر کوتاه حرکت و توقف باند فرودگاه، امکان تست سرعت در این مرحله آزمایش وجود ندارد؛ سرعت آزمایش شده در این مرحله 427.6 کیلومتر در ساعت اعلام شده است.







با کمک دو سیستم ردیابی GPS‌ سرعت خودرو مورد آزمایش قرار گرفت که نشان می دهد، خودرو در مدت 2.7 ثانیه به شتاب 96-0 کیلومتر در ساعت و در مدت 13.63 ثانیه به شتاب 300-0 کیلومتر در ساعت می رسد که دو رکورد جدید به نام خودرو Venom GT در گینس ثبت می کند.

طراحان برای کاهش وزن، بدنه خودرو را از کامپوزیت فیبرکربن ساخته اند که اکثر بخش های خودرو بجز درها و سقف را تشکیل می دهد و در این شرایط وزن نهایی به یک هزار و 244 کیلوگرم می رسد.

برنامه ساخت تنها 29 دستگاه از خودرو Venom GT در دستور کار قرار دارد و هر خودرو با آماده شدن بدنه فیبرکربن، شش ماه پس از سفارش آماده تحویل می شود؛ قیمت دقیق این ابر خودرو اعلام نشده است، اما محدوده قیمتی آن احتمالا نزدیک به مدل 1.2 میلیون دلاری بوگاتی ویرون خواهد بود.

منبع: ایسنا
  • مهران
  • جمعه ۷ آبان ۹۵

پراید مقصر است یا فرهنگ ؟

برطبق گزارشی که از جانب الف در دست ما می باشد اختلاف بزرگی بین تعداد تلفات رانندگی در ایران و استاندارد جهانی وجود دارد

ایشان همچنین اعلام نمودند که احتیاط نکردن بعضی از مردم منجر به بروز بعضی از این تصادفات شده است

بر طبق آمار و ارقام که موجود می باشد خسارات و تلفات مادی و معنوی که از این تصادفات بر جای می ماند با خساراتی که جنگ عراق بر جای گذاشت برابری میکند

 

  • مهران
  • دوشنبه ۳ آبان ۹۵