۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

لیست پنج خودروی وارداتی کم مصرف

در این مقاله به بررسی خودرو های کم مصرف وارداتی میپردازیم و مشاهده میکنیم که بسیاری از این خودروهای خودرو های هیبریدی هستند به همین دلیل دارای مصرف بسیار کم سوخت هستند امروز بیشتر کشور های پیشترفته ی دنیا به این گونه خودروها رو آورده ان

امروزه خودروهای خارجی زیادی به کشور وارد می‏شوند که میزان مصرف سوخت آنها طبق استانداردهای بین المللی پایین است. از این خودروها می‏توان به کیا پیکانتو، MG3، هیوندای i20، تویوتا یاریس، مزدا 2 و... اشاره کرد.


رتبه اول، کیا پیکانتو

کیا پیکانتو به یک موتور به حجم 1248 سی‏سی مجهز شده که قدرتی معادل 85 اسب‏بخار و گشتاوری برابر با 121 نیوتن‏متر برایش فراهم می‏کند. قدرت موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‏های جلو انتقال داده می‏شود. میزان مصرف سوخت پیکانتو در سیکل شهری 7/6، سیکل جاده‏ای 5/4 و در سیکل ترکیبی 3/5 لیتر بوده و  با برچسب قیمت 72 میلیون تومانی لقب کم مصرف‏ترین خودروی وارداتی را از آن خود کرده است. 

  • مهران
  • چهارشنبه ۳۱ شهریور ۹۵

پنج خودروی کم مصرف داخلی


با افزایش قیمت بنزین حالا این سوال مطرح است که کدام خودروی ایرانی از نظر مصرف سوخت با صرفه تر هستند. با توجه به شرایط جدید، مشتریان خودرو در ایران در کنار دقت به مدل خودرو باید حواسشان به موتور استفاده شده در خودرو هم باشد.

در این مقاله پنج خودروی برتر از لحاظ مصرف سوخت ساخت داخل میپردازیم و در مقاله ی بعدی پنج خودروی وارداتی کم مصرف را مورد بررسی قرار میدهیم .  



رتبه اول، MVM110 


بر اساس بررسی‏های صورت گرفته در میان خودروهای تولیدی داخل کشور، خودروی 3 سیلندر MVM110 یا چری QQ کم مصرف‏ترین خودروی داخلی بوده که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر برای سیکل شهری 8/7، در بزرگراه 5/4 و در سیکل ترکیبی 7/5 لیتر است. 


شاید برای شما هم جالب باشد که رتبه اول رده بندی مصرف سوخت خودروهای داخلی، به یک خودروی چینی اختصاص یافته است. البته باید این نکته را هم در نظر داشت که این اتومبیل تنها نمونه 3 سیلندر تولید داخل است که با حجم موتور 812 سی‏سی و گیربکس 5 سرعته دستی تنها قدرتی معادل 52 اسب‏بخار و گشتاور 90 نیوتن‏متر تولید می‏کند. 


مصرف سوخت مدل 4 سیلندر دنده‏ای این خودرو با موتور 1083 سی‏سی نیز چندان تفاوت عمده‏ای با مدل 3 سیلندر آن ندارد و جزء خودروهای کم مصرف داخلی محسوب می‏گردد. یکی از ایراداتی که به این خودرو وارد بوده، ایمنی پایین آن در تصادفات است.

  • مهران
  • سه شنبه ۳۰ شهریور ۹۵

آیا خدا حافظ پراید ؟

شاید این تیتر تا حدودی برای شما عجیب باشد اما اگر دقت کنیم می‌بینیم که خودروها علاوه بر شان خودرو بودن خود وزن‌های دیگری هم بر دوش می‌کشند, مثلاً نام خودرویی مانند «بنز» یا «بی ام دبلیو» با کیفیت و شان و جایگاه اجتماعی خاصی همراه است. گاهی هم نام خودروها با ملیت‌ها گره خورده است مثلاٌ تا کسی بگوید «فورد» فوراٌ به یاد آمریکا و یا با شنیدن نام «کیا» و «هیوندای» به یاد ملیت کره‌ای می‌افتیم.

تاثیرات اقتصادی – صنعتی پراید:
بر همین اساس می‌توانیم بپرسیم که «پراید» ما را به یاد چه چیزی می‌اندازد؟ لابد کیفیت یا ملیت ما نیست. هر چه از بی‌کیفیتی شنیده‌ایم با نام خودروی پراید گره خورده است. «پراید» برای عده‌ای خودرویی ارزان, برای تعدادی خودرویی ناایمن, برای کسانی خودرویی با صرفه و برای عده‌ای دیگر خودرویی نامطمئن است. «پراید» با تمام این بی‌مهری‌ها؛ برای صنعت خودروسازی ایران منافع بسیاری هم داشته است. اگر تکنولوژی «پیکان» را مقطع ابتدایی صنعت خودرو در نظر بگیریم «پراید» توانست تکنولوژی صنعت خودروسازی ایران را با چند پله ارتقاء, به مقطع دبیرستانی تولید صنعتی برساند. از سویی دیگر اشتغالی را که در صنعت خودرو توسط «پیکان» به وجود آمده بود توسط «پراید» گسترش بیشتری یافت. البته بحث اشتغال مرتبط با پراید فقط مربوط به کارکنان خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی نیست بلکه با تولید حدود ۶ میلیون خودروی تولیدی پراید ارتزاق عده زیادی در صنعت بالا دستی شامل خدمات پس از فروش به تردد این خودروها بستگی دارد. «پراید» علاوه بر این موارد تا حدی ما را به بازارهای صادراتی هم آشنا کرد. اولین فعالیت‌های ایران در حوزه صادرات صنعت خودرو با نام پراید عجین شده است و تا امروز هم مقام بیشترین تعداد خودروی صادراتی را همین «پراید» به خود اختصاص داده است. شان و رتبه «پراید» در صنعت خودروسازی ایران چنان است که اگر بخواهیم این خودرو را از آن بگیریم شاید ۴۰ یا ۵۰ درصد صنعت خودروسازی ایران را گرفته باشیم. بنابراین اگر از ما بپرسند که نام «پراید» با چه چیزی گره خودرو و کدام وزن را بر دوش می‌کشد؟ باید گفت که امروزه دیگر «پراید» برای صنعت خودروسازی ایران فقط و فقط یک خودرو نیست بلکه نام این خودرو در درجه نخست با ایجاد اشتغال داخلی و رتبه بعدی هم ارتقاء چند پله‌ای صنعت خودرو گره خورده است.

  • مهران
  • سه شنبه ۳۰ شهریور ۹۵