علیرغم اینکه خرید خودرو عموماً به عنوان یک سرمایه‌گذاری طولانی‌مدت در نظر گرفته می‌شود اما همه‌ی خودروها به یک میزان مطمئن نیستند.

cr-magazine-inline-road-report-10-16
با در نظر گرفتن این موضوع، کانسومر ریپورتز داده‌های مربوط به بیش از نیم میلیون خودرو را به منظور ارائه‌ی لیست مطمئن‌ترین خودروها جمع‌آوری کرده است.

در لیست پیش رو تویوتا پریوس بهترین بهترین‌ها و به عبارتی مطمئن‌ترین خودرو است. خب اگر قابلیت اطمینان یک خودرو نگرانی اصلی شماست، لیست زیر می‌تواند راه گشا باشد.

تویوتا پریوس


پریوس جدید نشان دهنده‌ی بهبودی چشمگیر نسبت به نسل قبلی است. این خودرو طویل‌تر، کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر بوده و همچنین در پیچ‌ها فرز تر است. پریوس جدید همچنین کم‌مصرف‌تر بوده و ویژگی‌های اطلاعات سرگرمی بیشتری دارد و در حالت الکتریکی می‌توان تا 40 کیلومتر آن را راند. جای تعجبی نیست که پریوس محبوبیت زیادی دارد چراکه احتیاجات مشتری‌های اقتصادی را به خوبی برطرف می‌کند.

لکسوس CT 200H


می‌توان این خودرو را به عنوان جایگزین لوکس پریوس در نظر گرفت. کابین خودرو آرام‌تر بوده و از مواد باکیفیت‌تری استفاده شده است. هندلینگ خودرو نیز امن و خوب است. هرچند از نظر کاربردی بودن بهتر است که پریوس را انتخاب کنید چراکه فضای بار و پای بیشتری داشته و البته ارزان‌تر است.

اینفینیتی Q70


در خلال تست‌های کانسومر ریپورتز، سدان 330 اسب بخاری اینفینیتی Q70 ثابت کرد که کاملاً سریع بوده و در مجموع مصرف سوخت 11.2 لیتری را بر جای گذاشت. هرچند هر دو نسخه‌ی 8 سیلندر و 6 سیلندر هیبرید در دسترس هستند و اگر شما از نظر آرامش کابین رقبای آلمانی را در نظر ندارید می‌توانید سدان بسیار مطمئن Q70 را انتخاب کنید.

آئودی Q3


به عنوان رقیب مستقیم ب ام و X1 و مرسدس بنز GLA، آئودی Q3 ظاهراً در جدال قابلیت اطمینان برنده شده است. کانسومر ریپورتز گفته که این خودرو سواری راحت و هندلینگی پاسخگو داشته و درحالی‌که کابین کمی ساده به نظر می‌رسد اما هنوز هم حس کیفیت مورد انتظار از برندی ممتاز همانند آئودی را شاهد هستیم.

لکسوس GX


به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شاسی بلندهای سنتی که از طراحی بدنه روی فریم سود می‌برد، لکسوس GX 640 قابلیت آفرود بالا و یدک کشی برجسته را داراست. این خودرو فرزترین در کلاس خود نیست اما کانسومر ریپورتز این خودرو را بسیار امن می‌داند. آن‌ها همچنین فهمیده‌اند که سواری خودرو نرم و راحت بوده و کابین نیز از کیفیت خوبی برخوردار است.

لکسوس GS


GS بر ترکیب متوازنی از سواری، هندلینگ، آرامش و جاداری تکیه کرده تا در برابر رقبای آلمانی نمونه‌ای برجسته باشد. درحالی‌که این خودرو شاید از نظر تکنولوژی یا طیف پیشرانه‌ها به اندازه‌ی آلمانی‌ها پیشرفته نباشد اما لکسوس قطعاً با قابلیت اطمینان بالا برگ برنده‌ی خود را در دست دارد. کابین خودرو کیفیت خوبی داشته و فضای کابین آن نیز با رقبای مستقیمش برابری می‌کند.

مرسدس بنز GLC


ظاهراً مالکان این خودرو فهمیده‌اند که GLC بسیار مطمئن و قابل‌اعتماد است. طبق نتایج کانسومر ریپورتز،GLC نرم و آرام، جادار، ایمن و راحت است. این همانی است که از شاسی‌بلند ممتاز جمع‌وجور مرسدس بنز انتظار می‌رود و به خوبی می‌تواند در برابر رقبایی چون آئودی Q5 جدید و نسل آینده‌ی ب ام و X3 قد علم کند.

شورولت کروز


کروز 2016 بازطراحی شده دارای سواری راحت و کابینی ساکت است. این خودرو همچنین اقتصادی بوده و ویژگی‌های ارتباطی مناسبی دارد. فضای صندلی‌های عقب آن نیز به‌طور شگفت‌انگیزی زیاد است. این حقیقت که کروز توانسته در بین 10 خودروی برتر این لیست قرار بگیرد یک پیروزی بزرگ برای شورولت محسوب می‌شود مخصوصاً اینکه کروز یک خودروی کامپکت است.

آئودی Q7


حضور Q7 در لیست می‌تواند کمی سورپرایز کننده باشد چراکه شاسی بلندهای لوکس بزرگ به اندازه‌ی نمونه‌های کمتر پیچیده‌تر قابل‌اعتماد نبوده‌اند و این خودرو هنوز هم یکی از مدرن‌ترین، کم‌مصرف‌ترین و لوکس‌ترین مدل‌ها در کلاس خود است.

تویوتا 4 رانر


درحالی‌که 4 رانر بنا شده بر پایه‌ی یک تراک در برابر اکثر شاسی بلندهای مدرن کم می‌آورد اما هنوز هم دارای پیشرانه‌ی 6 سیلندر 4 لیتری قدرتمند و نسبتاً کم‌مصرف است. هرچند بنا به گزارش کانسومر ریپورتز، سواری خودرو ناهنجار و هندلینگ آن خشن است؛ اما اکثر خریداران این موارد را به خاطر اینکه با یکی از مطمئن‌ترین نمونه‌های بازار طرف هستند نادیده خواهند گرفت.