در این مقاله به بررسی خودرو های کم مصرف وارداتی میپردازیم و مشاهده میکنیم که بسیاری از این خودروهای خودرو های هیبریدی هستند به همین دلیل دارای مصرف بسیار کم سوخت هستند امروز بیشتر کشور های پیشترفته ی دنیا به این گونه خودروها رو آورده ان

امروزه خودروهای خارجی زیادی به کشور وارد می‏شوند که میزان مصرف سوخت آنها طبق استانداردهای بین المللی پایین است. از این خودروها می‏توان به کیا پیکانتو، MG3، هیوندای i20، تویوتا یاریس، مزدا 2 و... اشاره کرد.


رتبه اول، کیا پیکانتو

کیا پیکانتو به یک موتور به حجم 1248 سی‏سی مجهز شده که قدرتی معادل 85 اسب‏بخار و گشتاوری برابر با 121 نیوتن‏متر برایش فراهم می‏کند. قدرت موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‏های جلو انتقال داده می‏شود. میزان مصرف سوخت پیکانتو در سیکل شهری 7/6، سیکل جاده‏ای 5/4 و در سیکل ترکیبی 3/5 لیتر بوده و  با برچسب قیمت 72 میلیون تومانی لقب کم مصرف‏ترین خودروی وارداتی را از آن خود کرده است. 

رتبه دوم، میتسوبیشی میراژ


در میان اتومبیل های وارداتی به ایران، خودروی تازه وارد میتسوبیشی میراژ بعد از کیا پیکانتو، دومین نمونه کم مصرف بوده که با موتوری 3 سیلندر به حجم 1193 سی‏سی حداکثر قدرت 74 اسب‏بخار و گشتاور 100 نیوتن‏متر را فراهم می‏کند. یک گیربکس 5 سرعته دستی قدرت موتور را به چرخ‏های جلو منتقل می‏کند و میزان مصرف سوخت در سیکل شهری 9/6، در سیکل جاده‏ای 6/5 و در سیکل ترکیبی 4/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.


این خودرو با برخورداری از سیستم‏های ایمنی و رفاهی مناسب ماشینی مناسب برای جوانان محسوب می‏شود، هر چند که قیمت 70 میلیون تومانی آن کمی دور از ذهن است.


رتبه سوم، هیوندای i20 


نسل جدید هیوندای i20 که به بازار ایران وارد شده، به نوعی نسخه کوچک مدل موفق هیوندای i30 به شمار می‏رود. این خودرو دارای طراحی ساده و موتور کم مصرف بوده و از هر نظر، نسبت به نسل قبلی بهتر شده است. موتور 1498 سی‏سی آن، قدرت 122 اسب‏بخار و گشتاور 157 نیوتن‏متر را ایجاد می‏کند و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ‏های جلو منتقل می‏شود. 


این خودروی 87 میلیون تومانی جایگاه سوم خودروهای کم مصرف وارداتی ایران را از آن خود کرده است. میزان مصرف سوخت آن در سیکل شهری 1/7، در جاده‏ 7/5 و مصرف ترکیبی آن 5/6 لیتر اعلام شده است. 


رتبه چهارم، تویوتا یاریس


خودروی تویوتا یاریس نسل جدید، با موتور 1497 سی‏سی 4 سیلندر مجهز به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها (VVTi)، قدرت 107 اسب‏بخار و حداکثر گشتاور 141 نیوتن‏متر را فراهم می‏کند. نیروی موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‏ها منتقل می‏شود. این خودرو به امکانات و تجهیزات مناسبی مجهز شده که قیمت 112 میلیون تومانی آن را توجیه می‏کند. میزان مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر در سیکل شهری 3/7، سیکل جاده‏ای 8/5 و در حالت ترکیبی 6/6 لیتر است.


رتبه پنجم، آلفارومئو میتو


آلفارومئو میتو دارای موتور 4 سیلندر 1368 سی‏سی توربو بوده که توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی، قدرت 135 اسب‏بخار و گشتاور 206 نیوتن‏متری را به چرخ‏ها منتقل می‏کند. طراحی این خودروی‏ هاچ بک 120 میلیون تومانی، توسط کمپانی پینین فارینا انجام گرفته، همان شرکتی که خودروهای فراری را طراحی می‏کند. 


میزان مصرف سوخت آن در سیکل شهری تنها 5/7 لیتر، سیکل جاده‏ای 6 و در سیکل ترکیبی 8/6 لیتر است. دلیل اختصاص مقام پنجم به این خودرو، تنها پایین‏تر بودن حجم موتور آن در مقایسه با تویوتا یاریس بوده است.