در این مقاله به بررسی خودرو های کم مصرف وارداتی میپردازیم و مشاهده میکنیم که بسیاری از این خودروهای خودرو های هیبریدی هستند به همین دلیل دارای مصرف بسیار کم سوخت هستند امروز بیشتر کشور های پیشترفته ی دنیا به این گونه خودروها رو آورده ان
امروزه خودروهای خارجی زیادی به کشور وارد میشوند که میزان مصرف سوخت آنها طبق استانداردهای بین المللی پایین است. از این خودروها میتوان به کیا پیکانتو، MG3، هیوندای i20، تویوتا یاریس، مزدا 2 و... اشاره کرد.
رتبه اول، کیا پیکانتو
کیا پیکانتو به یک موتور به حجم 1248 سیسی مجهز شده که قدرتی معادل 85 اسببخار و گشتاوری برابر با 121 نیوتنمتر برایش فراهم میکند. قدرت موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخهای جلو انتقال داده میشود. میزان مصرف سوخت پیکانتو در سیکل شهری 7/6، سیکل جادهای 5/4 و در سیکل ترکیبی 3/5 لیتر بوده و با برچسب قیمت 72 میلیون تومانی لقب کم مصرفترین خودروی وارداتی را از آن خود کرده است.
رتبه دوم، میتسوبیشی میراژ
در میان اتومبیل های وارداتی به ایران، خودروی تازه وارد میتسوبیشی میراژ بعد از کیا پیکانتو، دومین نمونه کم مصرف بوده که با موتوری 3 سیلندر به حجم 1193 سیسی حداکثر قدرت 74 اسببخار و گشتاور 100 نیوتنمتر را فراهم میکند. یک گیربکس 5 سرعته دستی قدرت موتور را به چرخهای جلو منتقل میکند و میزان مصرف سوخت در سیکل شهری 9/6، در سیکل جادهای 6/5 و در سیکل ترکیبی 4/6 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
این خودرو با برخورداری از سیستمهای ایمنی و رفاهی مناسب ماشینی مناسب برای جوانان محسوب میشود، هر چند که قیمت 70 میلیون تومانی آن کمی دور از ذهن است.
رتبه سوم، هیوندای i20
نسل جدید هیوندای i20 که به بازار ایران وارد شده، به نوعی نسخه کوچک مدل موفق هیوندای i30 به شمار میرود. این خودرو دارای طراحی ساده و موتور کم مصرف بوده و از هر نظر، نسبت به نسل قبلی بهتر شده است. موتور 1498 سیسی آن، قدرت 122 اسببخار و گشتاور 157 نیوتنمتر را ایجاد میکند و این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخهای جلو منتقل میشود.
این خودروی 87 میلیون تومانی جایگاه سوم خودروهای کم مصرف وارداتی ایران را از آن خود کرده است. میزان مصرف سوخت آن در سیکل شهری 1/7، در جاده 7/5 و مصرف ترکیبی آن 5/6 لیتر اعلام شده است.
رتبه چهارم، تویوتا یاریس
خودروی تویوتا یاریس نسل جدید، با موتور 1497 سیسی 4 سیلندر مجهز به سامانه زمانبندی متغیر سوپاپها (VVTi)، قدرت 107 اسببخار و حداکثر گشتاور 141 نیوتنمتر را فراهم میکند. نیروی موتور توسط یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. این خودرو به امکانات و تجهیزات مناسبی مجهز شده که قیمت 112 میلیون تومانی آن را توجیه میکند. میزان مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر در سیکل شهری 3/7، سیکل جادهای 8/5 و در حالت ترکیبی 6/6 لیتر است.
رتبه پنجم، آلفارومئو میتو
آلفارومئو میتو دارای موتور 4 سیلندر 1368 سیسی توربو بوده که توسط یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی، قدرت 135 اسببخار و گشتاور 206 نیوتنمتری را به چرخها منتقل میکند. طراحی این خودروی هاچ بک 120 میلیون تومانی، توسط کمپانی پینین فارینا انجام گرفته، همان شرکتی که خودروهای فراری را طراحی میکند.
میزان مصرف سوخت آن در سیکل شهری تنها 5/7 لیتر، سیکل جادهای 6 و در سیکل ترکیبی 8/6 لیتر است. دلیل اختصاص مقام پنجم به این خودرو، تنها پایینتر بودن حجم موتور آن در مقایسه با تویوتا یاریس بوده است.